Bedankt!

“Dankzij u ben ik nu al meer dan een jaar vrij van rugpijn. Dokters, osteopaten en andere medici konden mij niet helpen.
Jij deed het wel. Duizendmaal dank.“
Nico - 35 jaar

Persoonlijk Programma

Een oefenprogramma geschikt voor jouw lichaam en aangepast aan jouw mogelijkheden thuis of in de fitnessclub.

Butch Harmon Golffitness

MOVE-FIT indoor/outdoor

Verbeter Je Golfspel Door Training

Golfsport in België staat eigenlijk nog in zijn kinderschoenen. Als we onze buurlanden willen bijbenen is het noodzakelijk om al het mogelijke te doen om ons spel te perfectioneren. Een groot probleem bij tal van golfspelers is dat zij niet echt de mogelijkheden en beperkingen van hun lichaam kennen.

Trainen van krachtuithoudingsvermogen

Een sterker lichaam stelt je in staat beter te golfen. Intensief golf spelen vereist spierkracht en uithoudingsvermogen. In tegenstelling tot wat men vaak denkt zal uren achter elkaar ballen slaan op de drivingrange je niet sterker maken. In feite geeft deze vorm van trainen vaak een grotere kans op blessures. Toename van kracht zal je in staat stellen je drives verder, rechter en meer accuraat te slaan. Sterker worden wil echter niet zeggen spiermassa kweken. Het zal verandering geven in het spier-zenuwstelsel waardoor meer balans, controle en snelkracht tijdens de swing.

Conditietraining

Vind je dat je meer mis hits heeft aan het eind van een ronde golf? Dan is vermoeidheid vaak de oorzaak! Hier is eenvoudig iets aan te doen d.m.v. (cardio-vasculaire) conditietraining. Omdat golf lang beschouwd werd als een spelletje i.p.v. sport, namen maar weinig mensen conditietraining serieus. Echter vergeet niet 18 holes kan meer dan 4 uur duren waarbij men een afstand aflegt van 6-10 km. Als je niet fit bent dan zal je het zowel fysiek als mentaal niet bijbenen. Fysieke vermoeidheid vermindert de concentratie en zal het spel negatief beïnvloeden. Het beïnvloedt dan niet alleen het lange spel maar ook het putten.

Balans en houding

De houding is het eerste wat gecorrigeerd moet worden voordat men een krachttrainingsprogramma start en de balans is essentieel voor een gecontroleerde swing. Stevig op uw voeten staan is een noodzaak een goede swing te kunnen uitvoeren.

“Golfspelers kennen vaak niet echt de mogelijkheden en beperkingen van hun lichaam.”

Blessures

Op dit moment bestaat het merendeel van de golfers uit matig getrainde 30-40 jarigen die uren en uren aan het golfen zijn waarbij de herhaalde eenzijdige beweging microtrauma's veroorzaken in de spieren, pezen en gewrichtsbanden waardoor uiteindelijk blessures kunnen ontstaan. Met name rug, onderarmen en schouders zijn zwakke schakels in het geheel.

Samenvatting

  • Verbeter uw conditie
  • Train alle spieren met een focus op de spieren die voor golfen belangrijk zijn
  • Verbeter houding en balans
  • Voorkom blessures